سرآغازی برای برندسازی
سرآغازی برای برند :
از سال 1980 معلوم گردید که برند یک دارایی نامشهود است .
برند عامل متمایز کننده ، ایجادکننده مزیت رقابتی و یک دارایی نامشهود است و تصویر برند در ذهن مردم همه آن دارایی است . این قدرت برند است که می تواند موجب شود مشتری ها از رفتن بسوی رقبا منصرف شوند .
برندسازی سیاستی است که سازمانها جهت ایجاد و حفظ مزیت رقابتی دنبال می کنند.به این دلیل که برندسازی و برند آفرینی سازمان-بازاریابی برند- فراتر از تکنیک های تبلیغاتی ، یک مقوله استراتژیک است ؛ خلق برند فرآیندی یکپارچه، مداوم ، گام به گام ، زمان بر، پیچیده و دارای ابعاد مختلفی می باشد.
با توجه به اینکه تمام عملکردها و فعالیتهای یک سازمان قابلیت تاثیرگذاری بر برند را دارند ؛ برای همین جهت گیری کلی سازمان باید برای خلق یک برندِ برتر ، یکپارچه شود .
طراحی و تدوین نقشه راه یکپارچه و پویا، پایه و اساس برنامه ریزی ها ، اقدامات بازاریابی و برندسازی می باشد. در این نقشه فعالیت های متنوع ، متعدد و مرتبطی طراحی می گردد که متناسب سازی و همراستایی آنهاجهت تحققِ چشم انداز و اهداف استراتژیکِ شرکت بسیار مهم است.
انجام فعالیت های فوق، نیازمند تحقیقات و مطالعه بازار- از جنس یافتن و کشف - و همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات و درگیر شدن کلیه افراد و واحدها در ایجاد خلاقیت های سازمانی و تصمیم سازی هاست.
زمان اجرای نقشه راه، معمولا یک سال کار مطالعاتی ، تحقیقاتی و بسترسازی و نیز خلق برند بین 3 تا 5 سال مشروط به پیروی دقیق اصول مارکتینگ ، دیجیتال مارکتینگ و مدیریتِ صحیحِ برند زمان نیاز دارد تا برند به سطح بلوغ دلخواه برسد .
در آخر ، با توجه با نکات فوق ، نیاز به ایجاد یک ساختار برندگرا و تعبیه"دپارتمان برندینگ"و جذبِ"مدیر برند" که وظیفه مدیریت ، به روز رسانی و مراقبت از برند رابر عهده خواهد داشت؛ضروری است.
saddsd