فَن برند ، مشاور برندسازی کسب و کارها

برندسازی بر اساس دانش مدیریت استراتژیک برند و طراحی برندهای کسب و کار

فَن برند ، مشاور برندسازی کسب و کارها

برندسازی بر اساس دانش مدیریت استراتژیک برند و طراحی برندهای کسب و کار

برندسازی در عصر تولید محتوا

شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۳۹ ق.ظ

 

Bottom of F

Top of

Bottom of Fامروزه ساخت و پرداختِ یک برد چالشی اصلی ، پیچیده و مهم بحساب می آید . با شروع دهه 1980 و پی بردن به اینکه برند یک نوع دارایی نامشهود محسوب می شود ؛ اغلب کسب و کارها، خود را در دوره ای درخشان از برند سازی یافتند . آنها شروع به جذب افراد خلاق در زمینه تبلیغات و بازاریابی و برندسازی نموده تا  بتوانند برند های خود را به بهترین شکل ممکن وارد دنیای کسب وکار کنند.

 یکی از موارد بسیار مهم در ایجاد معروفیت برند و استراتژیِ برندسازی که باید با جدیت به آن پرداخته شود؛ تولید محتواهای غنی و خاص یک برند و مرتبط با مخاطبین آن برند می باشد. این جمله معروف بیل گیس است که : "محتوی پادشاه است."

در حال حاضر شبکه های اجتماعی و پیام رسان های متعدد این امکان را بوجود آوره تا ما بتوانیم با مخاطبین خود به نحو تاثیر گذاری ارتباط دوسویه برقرار کنیم. تنها کافی است تا با تولید محتوای مناسب ، پیام برندمان را در زمان مناسب منتشر و ارتباط خود را با دنبال کنندگانِ برندِ خود حفظ نماییم و حتی بر تعداد افرادی که موضوعات برند را دنبال می کنند بیفزاییم.

برای اینکه استفاده از شبکه های اجتماعی بتواند برند شما را موفق سازد و به نتیجه دلخواه نزدیک شوید ؛ باید توجه داشته که به ایجاد یک ارتباط ذهنی ، عاطفی و فرهنگی مناسب و قوی با مخاطبان خود نیاز دارید. اساسا  برند ها زمانی به موفقیت دست پیدا می کنند که قادر باشند در قلب و روح و ذهن مخاطبِ خود رخنه کرده باشند.

 فناوری های دیجیتال نه تنها توانسته است تا شبکه های اجتماعی جدید و قدرتمندی از افراد را به وجود آورد، بلکه سبب شده  تا بر چگونگی کارکرد فرهنگ ِکسب و کار تغییرات جدی ایجاد کند . هم اکنون شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از تاثیرگذار ترین و قدرتمند ترین بدعت گذاران فرهنگ و سبک زندگی در رابطه به موضوع برند به شمار می آید.

 می توان چنین گفت که پیشینه ی تولید محتوا به تاریخ رسانه باز می گردد و تنها شکل محتوا سازیِ آن به دیجیتال و البته غنی و پرمایه تر تغییر یافته است .  در زمان های قدیم بسیاری از کسب و کار ها سعی می کردند تا از سرگرمی های مورد علاقه مردم استفاده کرده تا برند خود را به شهرت و معروفیت بیشتری برسانند. برای تحقق این هدف از داستان سرایی های کوتاه، حقه های سینمایی، آهنگ ها و بهره جستن از شخصیت های با نفوذ و تبلیغات انبوه استفاده می کردند و به این شیوه برای برند خود تولید محتوا می کردند. کمی بعد تلویزیون و تبلیغات تلویزیونی شیوه ی تولید محتوا را عمیقا تحت تاثیر و تغییر قرارداد و در نهایت با پیدایش اینترنت، مالکانِ برند با بهره بردن از  فضای وب و شبکه های اجتماعی به شیوه ای جدید به تولید محتوا پرداختند.

می توان چنین گفت که امروزه شبکه های اجتماعی ابزاری در خدمت برندها هستند . شبکه های اجتماعی قادرند تا مخاطبین مختلفی از سراسر جهان که از لحاظ جغرافیایی از یکدیگر جدا افتاده اند را به هم پیوند دهد و به همکاری ها سرعت و تنوع بخشند. بنابراین شبکه های اجتماعی سبب تاثیر فرهنگ ها و مردم با یکدیگر شده و فرهنگ جمعیِ جدید یا هوادارانی  بر پایه علایق مشترک بصورت خرده فرهنگ با ارزشهای مربوط خود و عادت های جدید بوجود آورند. همان چیزی که ست گادین از آن بعنوان " قبیله ها " یا Tribes نام می برد. هارلی دیویدسون و اپل از نمونه های چنین پدیده ای هستند.

اینگونه است که آدم های در گوشه و کنار جهان همدیگر را پیدا می کنند و زبانِ فرهنگ خود را می سازند و به برند و پیام آن قلبا باور دارند و راسخ می مانند. شرکت های امروزی در حال ساختِ سازمان هایشان و رهبری آنها بر پایه قبیله هایشان پیرامون بازارهایشان هستند .

در حالی که بیشتر برند ها در دهه های گذشته تمرکزشان را روی تبلیغات گذاشته بودند؛ با ظهور شبکه های اجتماعی تغییر محسوسی از تمرکز بر تبلیغات به رویکرد برندسازی و جذب مخاطبین واقعی با استفاده از تولید محتواها و ایده هایی که بتواند قلب مخاطبینش را تسخیر کند به پیش رفته است .

شبکه های اجتماعی اکنون به ابزار و نیروی قدرتمندی بدل شده اند و برند هایی که قادر به تولید محتوای غنی ، پرمایه و جذاب  بر روی شبکه های اجتماعی نیستند؛ مخاطبین خود را به تدریج  و یا به یکباره از دست خواهند داد. در این مورد بهوش باشید.

امیدوارم این مطلب مورد استفاده شما قرار گرفته باشد_ متشکرم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۸
فرهاد فروغی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی